söndag 4 juli 2010

Fotbollen som drama



Detta är dramatikens spontana väsen.
Som älvor,så sköra, men mötandes faror, i kärrens lågdimma eller
faror vi inte begriper, men det vackra, SMAKA RYTMERNA, DRAMATIKENS UNDER
sparas sparsmakat, ty älvornas dans är publikt, öppet för alla som vill se och höra den finstämda lutan och rösterna, körerna.
Fotbolls-VM i Sydafrika 2010.
Jág skall dikta, jag skall gråta, jag skall aldrig stoppa sorg och lycka där ingen
finner fenomenet;
Underhållning med inga behov av manus än fantasi och tragiska omständigheter.
Vips - det grymma är det vackra;

ett jubelskrik faller till marken och reser
sig; Nr 7 tycker jag mig se.
Nr 7 i Spanien. Kvartsfinaldramatiken var ett sällan skådat psycho.
Uruguay, Spanien. De har inte bara historia och språk gemensamt. Holland
ja, visst tyckte jag mig se Den Flygande Holländaren däruppe bland de sydafrikanska
molnen som vakar över Soccer City?

Referenten från nyhetsbyråerna. Minut för minut. Sekund för sekund.
Ett sådant gammaldags äkta fartfyllt drama; Jag hittar det inte någonstans---ja, ja, jooo!
Jag icke blind - ännu!
Men det ticker-drama-återgivande som åsyftas har inte de stringenta, tvära kast och spontanteater-talang . Icke alls!
Jag skall bjuda på mitt efter semifinal 1. Tummar vi på.
I Spanien är fotboll redan religion. Och alt annat också,
ALdrig tidigare har Spanien nått längre än kvartsfinal.
NR 7 - "The Magic number" - Daniel Sanchez Villa prickade 1-0 mot Paraguay 2xstolparna innan bollen fångades av nätet.
Det var/är Villadet! Bild; "The Magic number"--numero ziete, seven, s
7...sieben,sju...


Thorwald

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja så kan också idrott beskrivas.
Tack.

mollis

Moreover Technologies - Blogging news

Kurre Hamrin stor i allt

Kurre Hamrin stor i allt
Kurre Hamrin - här gör han ett av fotbollens fräckaste mål någonsin. Jag har Kurre som en av de största jag mötte som sportreporter på DN. Både på och vid sidan av planen! Thorwald.

Sport med Thorwald

Skriet håller på di svenske! Men inte om Norge finns med.

Skriet håller på di svenske! Men inte om Norge finns med.
Skriket är ett slags förlåtelse till livet; Smärta och hopp hör samman. Jag älskar Skriket och målar Edvard Munch skyddande hans budskap; Håll den svage i handen. Di svenske tyckte E.M. om. I Värmland är vi bara17 mil från Munch (Oslo).
Powered By Blogger

En dikt till Zlatan och Lagerbäck

En dikt till Zlatan och Lagerbäck
bollen studsar som dramat i Hamlet och korsriddarna kan hållas borta; Grekland har kraniet; att segra eller inte segra, det är ödets lott och i lönndom tog striden om ära slut: kraniet stals av en dansk och greker och svenskar hängdes - ack som tur var bara i media

Bloggarkiv

Om mig

Mitt foto
En tusenkonstnär--jag börjar nu vid 66 att även äntligen så sakteligen traktera fiol--som en lek;Men mer allvarligt: Nyfikenhet, energier gm konst,dikt, musik, dans, umgänge samt måleri---allt tickar på--Men inrutade vakna timmar kan låta boring..men är nyckeln till att kunna leverera hög kvalitet.

i andarna bor vi alla

i andarna bor vi alla
symbolerna fängslar, fotbollens roller är som den utblottades religion